1 vecka har nu gått

Nu har det gått en vecka sedan veterinärbesöket. Det går väldigt bra framåt, jag ser en jätte stor skillnad på benet. Svullnaden har gått ner något enormt, och det känns så himla skönt faktiskt. Vi har promenerat på denna veckan, och har 2 dagar kvar med våra 10 minuter. 
 
Vaka känns väldigt lugn faktiskt och jag tror det är för att hon får gå i hage med kompis och inte stå i sjukhage. Hennes nerver håller inte för det. Hon ser ut som en väldigt cool häst som inte berörs av något. Och i många fall så är det så, men hon har mycket huvud, och nerv. Och det är det som gör henne så underbar att jobba med. Hon använder detta på rätt sätt och låter det inte ta över i det stora hela utan väljer när det är dags att använda den där lilla nerv eller det skarpa huvudet. Men hon är så underbart snäll på alla sätt och vis och är den klokaste lilla häst jag stött på. 
 
Men nu ska jag åka och jobba. Hela helgen ska spenderas på jobbet, och kvällar hela helgen med. Så det kommer bli mornar i stallet hela helgen, men jag gillar det. Jag tycker det är rätt skönt faktiskt! Men vi hörs snart igen! 
 
Sandra & Vaka 
 
 
 
 
Vaka och Arvid fick komma ut på lite större där det är lite mera att pilla i. Nöjda hästar kan jag säga! 

Kommentera här: