Dålig vecka...

Som sagt en ritkigt dålig hästvecka denna veckan. Men ibland får man inte ihop det helt enkelt, och denna veckan har varit så. Jag har jobbat mycket, och långa dagar. Inte velat lämna bort barnen mer än nödvändigt och vart själv denna veckan. 
 
Men har varit där och promenerat men mest bara blivit promenad och sen hem igen för att spara tid. Men benet ser fortsatt bra ut, och jag är super nöjd. Vi går nu in på vecka 2 och snart får jag faktiskt sitta upp för första gången. Även om jag bara får skritta 20 minuter så är det ändå mera än vad jag gjort på länge. Så jag längtar faktiskt, ska bli himla roligt! 
 
Men vi har ju även haft Midsommar för tusan och ja, vad hände? Jag och barnen var och åkte ttraktor på förmiddagen och sedan på eftermiddagen åkte vi tillbaka till dansbanan för att kolla när de dansade runt stången och åt glass, eller barnen åt glass i alla fall. Sedan på kvällen kom Louisa ( som äger Arvid), vi grillade och åt en massa gott tills vi nästan sprack. Trevligt var det i alla fall. L spelade kort med Albin som hittade på egna regler, men som inte var till hans fördel! Haha! Sedan spelade vi Pettson och Findus memory med Svea, och ja. Både jag och Louisa fick blodad tand där ett tag, det är svårare än man tror men samtidigt väldigt roligt och spännande, haha! En lugn midsommar som var alldeles lagom, lugn och skön! 
 
 
Igår (Lördag) så blev det en promenad i alla fall, blev att ta på ett träns och selen och hon fick promenera på töm lite och känna att hon får jobba lite. Hon var väldigt pigg och var ett helt annat driv i henne, annars kan hon lätt bli loj där man bara går med henne och jag förstår väl henne med. Vi har gjort detta över en månad nu och det blir 3 olika rundor vi kan ta och alla leder till att vi måste vända och ta samma väg tillbaka. Men hon håller ändå modet uppe måste jag säga. 
 
 
 
Hinderbarna
 
 
Lite fåglar som fanns. Hönor, kalkoner, underlater, parakiter.
Ja en salig blandning fåglar
 
 
 
Idag vet jag inte om jag kommer kunna ta mig iväg. På förmiddagen åkte jag och barnen till en lekplats inne i stan där de även har lite djur. Men lekte där lite och det blev även idag en liten glass, även för mig idag faktiskt. Men sen kommer Johan hem ikväll och jag planerar att åka när han kommit. Jag har inte lyckats ta mig dit innan. Sen är planen att åka och mata i morgon bitti och ta stallet på morgonen då jag jobbar kväll, eller det gör jag nästan hela veckan så det är ju ingen överraskning. Men så är det. Kommer bli en del mornar i stallet från nu och denna veckan som kommer. 
 
Men nu ska jag läsa lite med Albin som fått lite "sommar läxa" att göra!
Men vi hörs snart igen och jag hoppas på bättre uppdaterat framöver. 
 
Sandra & Vaka 
 
 
 
Eter Lördagens promenad/tömkörning 

Kommentera här: