Här händer det saker minsann!

Ikväll (söndag) blev det ett dressyr pass i paddocken igen, och hon kändes så fin. Kanske inte perfekt tölt eller så, men kändes ärlig och villig att jobba. Pigg och fråmåt men så lyhörd, jätte fin verkligen. Hon har en tendens att sticka in bogen i fattningarna som jag skrivit innan, men jag har vart mer noggran med att ha henne rakare och hon har blivit mycket bättre. Och hon kliver iväg utan att dra upp huvudet. Överlinjen kommer mera och mera i båda varven och hon blir lättare och luftigare i fram, även om hon fortfarande har lättare för sig i vänster varv. 
 
Men man märker att när hon har överlinen på plats, lösgjord och fin i kroppen så stampar hon iväg i fattningarna på ett helt annat vis. Annars blir hon ju väldigt platt och tråkig i sin aktion och i sitt sätt, det går mest framåt. Men jag tror vi har kommit på ett koncept för att vi ska komma framåt och komma åt både styrka, framåtbjudning och lösgjordhet. Så ser fram emot detta. 
 
Men nu ser det ju dock ut som om det kommer en vecka med totalt skitväder, regn och snö. Men vi är bara inne i Mars och det ska fortfarande vara vinter, så ett bakslag var väl bara att vänta, sen kan våren och sommaren komma på riktigt! Så vi får se hur denna veckan blir rent ridmässigt, jobbar väldigt mycket med och mycket kvällar. 
 
Just det. Jag råkade ju spontanshoppa en sadel ikväll!! Haha! Var en sadel som är kvar från verksamheten, som bara hängt i sadelkammaren som jag provat på Vaka då den ligger som en smäck. Hon har ju inte stått still vid uppsittning och vart väldigt stel i kors. Idag var andra gången jag red i den. Men nästan ingen knak i korset och hon stog stilla när jag satt upp. Så nu är den min och jag kan prova den bäst jag vill. Jag är dock mest rädd för att jag ska få ont av den så jag vågar inte sälja min andra. Den är inte i något super skick heller så den var billig, men det är bara bra för min plånbok som är rätt tunn! Så jag hoppas det kommer bli bra, det känns väldigt bra i alla fall! 
 
Ha en bra dag så hörs vi snart igen