Dag 2 av 2

Oj vilken helg! Jag är så nöjd, den blev så bra. Vaka är en fröjd att jobba med då hon bara försöker med altt jag ber henne om. Det blev ändrade planer idag och vi fick åka till ridhuset då det var swimingpool i paddocken. Men var nog bra att vi kom iväg. 
 
Travade en massa idag, där vi tänker styrka, styrka, styrka och rakriktning. I traven låg vi en gränslandet mellan skritt eller tölt. Där hon fick bära sig själv och jag bara hjälper henne på vägen, och nej det är kanske inte så lätt som det låter. Men en himla härlig känsla måste jag säga. När formen kommer och hon bara följer med på minsta signal. 
 
Idag blev det även ett nytt test på galopp, och tammetusan så fick jag i alla fall 1 bra fattning. Galopp är inte att leka med alltså. Men jag ska verkligen försöka ta mig till ridhuset lite oftare där vi får både plats och inramning. Det var underbart! Jag är super duper nöjd och ja, det lär kännas i morgon. Både för mig och Vaka skulle jag tro, men vad gör det? Då har man i alla fall gjort något bra!! 
 
Nu ska jag ta och fixa köket, sedan slänga mig i soffan och det blir en tidig kväll minsann, sen drar en ny jobbvecka igång. Helgen är alldeles för kort kan jag ju säga!! 
 
Ha en forsatt bra kväll! 
Sandra & Vaka 
 
 
 
 
Vaka efter lektionen, vi kollar på Maria och Saela som red efter oss! 

Kommentera här: