Gott nytt år!

Idag gjorde vi ett bra avslut på häståret 2018. En lektion i tömkörning stog på schemat efter 1 månads aktiv vila. Hon var så fin, jag har verkligen en fin häst när man står på marken och tittar på! Nu ska jag som håller i sömmarna hitta tajming och lite finesser så ska det nog bli bra. Gick bättre idag än på länge. 

Men nu är tanken att detta ska ingå en del i vinterträningen. Vi ska bygga styrka och balans och komma in ännu bättre i vår och sommar! 

Tänkt jag ska göra en summering av häståret 2018, i detta läget har jag stor fördel att jag har dagbok för varje ridpass! 

Men nu hoppas vi på en bra start på det nya året 2019, men många nya och roliga hästminnen! 

Sov Gott så hörd vi snart igen! 
Sandra & Vaka 





Så klart är Frans med på ett hörn med

1 Bettinas islandshäst:

skriven

Tömkörning är så himla kul. Vill också verkligen bli bättre på det.

Svar: Så så kul, men svårt och väldigt nyttigt. Där kan man verkligen se när man får igenom allt och man ser vad som händer i kroppen hela tiden. Så kan man stärka det svaga och själv slippa vara "ivägen" eller göra det svåra lite ännu svårare. Och så är det himla roligt att se hur fin sin egna häst är!! ;)
Sandra Mårtensson

Kommentera här: