Vårkänslor!

Idag var det ett helt underbart väder. Jobbat dagen och det såg hopplöst ut ända till starx innan jag slutade jobbet. Solen sken och det såg helt underbart ut, visst det blåste men det var sol. Det överväger det mesta faktsiskt! "All" snö är borta och vägarna är mjuka och börjar tina upp. Idag visade ternometern 5 grader varmt och sol, dock lite kalla vindar, men dom hinner jag inte känna när man rider Vaka!! Haha!
 
 
Hon var så himla rolig att rida idag, så positiv och så pigg på ett bra vis. Men visst, jag har lite svårt att rida ihop all energi ibland, hon rinner gärna iväg och det blir smygökningar och jag orkar inte sitta emot. Men hon känns fantastiskt fin i igångsättningarna och när hon går i ett kortare tempo. Så vi får väl träna vidare på detta helt enkelt, och jag måste verkligen träna upp min bålstyrka. Då Vaka är pigg och ibland även kan bli het men att man inte får bli stark i handen gör att man får rida med sätet och det kräver ju en del styrka med. 
 
Men det har ju inte blivit någon ordentlig ridning sen typ Oktober/November skulle jag säga, så både jag och Vaka är inte i bästa form, men mest jag som är otränad just nu om jag ska vara helt ärlig! Men så är det och det får jag ta tag i så jag kan rida på bästa sätt. 
 
 
 
Blev en tur i alla gångarter och det flöt på bra tycker jag, helt ok tölt och en bra trav som vanligt, inte allt för imponerad av galoppen men det är även vår svagaste gångart det ska jag inte ljuga om och det tror jag att ni redan vet? Hur tränar ni galoppen? 
 
Men det gick även så fort att en framsko rök.. Som tur är har man världens bästa hovslagare och kompis som kommer i morgon och fixar det. Får se om det blir en omskoning fram eller om vi bara slår på en tappsko. 
 
I morgon är jag ledig, så det ska bli himla skönt. Hade tänkt åka till Gekås, men det får jag göra på Torsdag innan jobbet i staället tror jag eftersom Ulrika kommer och fixar skpn i morgon! 
 
Nu är det i alla fall dags för nattning av det små, sen ska jag nog natta mig själv med. Förstår inte hur man kan vara så fruktansvärt trött. Men ni får ha en fortsatt bra kväll och så kanske vi hörs i morgon igen med en uppdatering! 
 
Hade så gott!
Sandra & Vaka