Sol och underbart väder!

Idag blev det ett morgon pass med min kära. Jag jobbar ikväll, börjar 14 och jobbar till 21 och vi har en del att fixa här hemma så jag åkte iväg innan 8 till stallet. Så var jag hemma strax efter 10. 
 
Blev ett lättare pass i paddocken. Det har frusit på under natten så den var stenhård och något knaggig, men gick ändå rätt ok. Blev mycket skritt för att mjuka upp henne, få med sidorna och bara få henne att slappna av. Och hon var faktiskt väldigt mjuk och fin, och lyssnade väldigt bra. Fick verkligen upp henne i fronten på slutet, så härlig känsla när man känner att hela fronten bara lyfter. 
 
Blev mest trav och traven i slutet blev riktigt bra och hon började söka sig neråt och bära sig själv. Blev bara några övergångar skritt-Tölt och dom gjorde hon bra. Men det är något jag gör vänster varv, att jag viker mig i sidan eller sätter mig snett eller något för hon viker in mot mitten. Och det är något jag gör, jag vet bara inte vad! Så det får jag allt låta någon titta på mig så de kan säga åt mig vad jag ska göra! Jag måste sluta med det bums! 
 
En bild på Vaka från Juli 2014 och när jag nästan nyss köpt henne! 
 
Men idag kommer det nog bli en underbar dag, soligt och fint och riktigt varmt i skolen. Var dock minusgrader när jag åkte till stallet, men när jag åkte därifrån så hade det nog hänt en del på graderna tror jag. Så ska jag vara instängd på jobbet hela dagen, det är ju mindre roligt sånna här dagar. Jag kommer ju även att jobba hela helgen. Men jag hoppas att jag ska komma iväg och rida på Lördag faktiskt. Men vi får se hur det går med det! 
 
Men överlag så hoppas jag att denna dagen blir bättre. Igår regnande det konstant hela dagen nästan. Jag var trött och orkeslös. Men vi började med att ställa i ordning vår nya garderob i sovrummet. Och när vi står där och fixar så ringer mobilen 16:03, jo då ringer de från jobbet och undrar var jag tagit vägen? Jag skulle alltså börjat jobba kl 16:00. Så det var bara att hoppa i skorna och dra sig ner till jobbet, och jag var på plats 16:11. Ibland vet jag inte om det är bra eller dåligt att bo nära sitt jobb! 
 
Men nu ska jag fortsätta med garderoben innan det är dags för jobbet! 
Sandra & Vaka 
 
Vaka från Maj 2014 och bland de första gångerna jag red henne!

Kommentera här: