Bra eller dåligt? Vet inte!

Blev ett pass i paddocken idag. Vaka kändes sådär, jag vet inte riktigt vad det är. Hon var en aningen stel, men man får verkligen jobba henne varm för att det ska bli bra. Mjuka upp henne i fronten då hon ofta är väldigt stel just där, och kontraställningar är då helt fantastiskt bra för henne hon släpper så fort då! 
 
Hon blir väldigt passig, men så var hon ju även lite stel och styv. Blev dock bättre i slutet men hon saknar lite den rätta energin. Hon går fram av sig själv och är inte alls lat, men jag saknar energi och explosivitet! Får hon bara energin så kommer det bli så himla mycket bättre. Men hon tycker detg är jobbigt. Det blev övergångar och vi jobbade i ett kort tempo där hon inte kan rusa ifrån och det har verkligen börjat komma ett kort tempo, och med just mera energi så kommer det ju bli hur bra som helst! 
 
Men vi ska träna vidare, bygga mera kondition och se om det har lite med det att göra. Eller så kanske hon börjar bli gammal och får ett annat behov än innan. Jag vet inte. Jag får helt enkelt testa mig fram och se vad som händer. 
 
Känner även att jag vill kolla upp kroppen på henne och se så att allt står rätt till där. Hon var ju sne i sitt becken i vintras så det kan behövas kollas igen. Hon har ju sin spatt och den  gör ju med att hon inte rör sig helt optimalt även om det är bättre nu än innan. Men kan tänka mig att spännaingar kommer och de brukar sätta sig i bakkärran på henne. Men får se när Carolina kan komma och ta en titt på henne. Skulle vara skönt att bara veta att allt står rätt till faktiskt. 
 
Men nu ska vi bara träna vidare på allt så får vi se vad denna våren och sommaren har att bjuda på! 
Kanske hinner jag rida i morgon. Jag ska i alla fall åka och kolla på tävlingarna. Blev inget jobb på denna tävlingen då jag inte vet hur länge jag har barnvakt utan jag kanske bara får ge mig iväg hemmåt igen och då kan jag inte jobba. Men så HellaCup och kanske lite ridning. Vi får se vad som hinns med helt enkelt!
 
Ni får sova gott så kansnke vi hörs i morgon igen! 
Hade gott
Sandra & Vaka 
 
Just det, jag har äntligen hittat ett par risstövlar som passar mina vader. Ska bli spännande att prova dom med!! Inga dyra fina stövlar, men det är stövlar och jag har letat länge. Spännande, spännande!