Nu får det gärna räcka!

Har som sagt haft några hästfria dagar här nu på grund av jobb. Jobbat bara kvällar och och avslutade helgen med ett pass på 14 timmar. Men så åkte jag i alla fall och matade frukost idag när jag lämnade Albin på skolan. Sen hem och legat orörlig i soffan typ tills jag skulle åka och hämta honom från skolan. Så det blev en tripp till stallet för mig, Albin och Svea. 
 
Skulle longera henne idag då jag inte orkade rida. Och ja, kanske var det tur. När jag kommer ut med henne i paddocken så ser hon ändå rätt fin ut. Men när jag sätter igång henne i trav så kommer bara grisepass. Hon grisepassar aldrig på lina annars, jag brukar alltid ha trav där. Men nej. Springer lite på asfalten för att kolla hur det är med det där, men får bara grisepass. Blir gansla många längor upp och ner innan det blir trav. Och hon är inte ren. Sen inte stockhalt heller, men absolut inte fräsch. 
 
Jag tog in henne i stallet igen och gjorde henne i ordning och hon fick gå ut till Arvid i hagen igen. Så gick jag in och ringde ner till Slöinge kliniken. Och vi fick en tid på Fredag, så då får jag kolla upp vad detta kan vara. Jag tror ändå att det är det där frambenet som ställer till det faktiskt. Detta såg ut att sitta bak kanske, men tror att det är avlastnings hälta. Men vi får väl helt enkelt veta det på Fredag. Kommer bli en lång väntan, men det är tur man jobbar mycket och långa dagar nu så tiden ändå går. Men jag sak hålla er uppdaterade hur det går och vad det blir för dom på det hela. Men jag kommer höra av mig igen innan Fredag, men kommer nog li dåligt med ridning och träning här nu igen, så jag får väl komma på något annat att skriva om helt enkelt. 
 
Men ni får ha en fortsatt bra kväll och hoppas ni har lika fint väder som vi!
Hörs snart igen
Sandra & Vaka 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: