Länge sen sist!

Idag har vi gjort något vi inte gjort på länge. I alla fall inte sen i vintras, Januari-Februari där nån gång, har ridit ut med sällskap! Det händer verkligen inte ofta nu för tiden att jag rider med någon. Så idag blev det en tur med Louisa och lillebror Arvid. 
 
Tror inte jag skrivit det här, men Vakas lillebror Arvid har kommit tillbaka till gården och de går tillsammans och är mycket nöjda. Vaka gillar verkligen sin lillebror, även om det fostras lite ibland så är hon nöjd. Och att min kompis har Arvid gör ju inte det hela värre precis. Jag är super duper nöjd, och hoppas på en bra och hästig sommar! Varit en väldigt dålig vecka på hästfronten, men jag har inte fått ihop det helt enkelt. 
 
Men åter till dagens tur så måste jag säga att hon var väldigt lugn och avslappnad i början av turen. Hon tog galoppbacken i skritt utan problem och ja var bara allmänt lugn. Sen så töltade vi en bit och jo, det gick aningen för fort. Men hon har inte vart på det här vägarna på äver 3 veckor så hon var taggad. Sen lugnade hon sig igen, men sedan taggade hon igen och taggade aldrig ner igen! Så började drottningen av smygökning komma tillbaka. Men hon är ändå rolig att rida och man kan verkligen rida! Alltså det är mycket häst i den lilla Vaka, men hon känns fräsch och frisk igen. Hon har verkligen saknat detta, det märker man mycket tydligt. Så nu ska vi igång igen. 
 
Jag ska på kurs i morgon med jobbet och vet inte riktigt när jag kommer hem, annars ska jag försöka mig på ett paddock pass i morgon kväll kanske! Vi behöver lite lösgörande arbete nu efter vilan. Men hoppas få till en bättre vecka denna veckan, även om jag jobbar mycket kvällar så ska jag nog få ihop några pass hoppas jag! 
 
Men nu ska jag ta tag i det stökiga hemmet så jag slipper det värsta till veckan med en redan häktiskt jobb vecka, men helg jobb och endast en ledig dag. 
 
Ni får ha en fortsatt bra dag så hörs vi snart igen!! 
Sandra & Vaka 
 
 
 
 
 
Vaka och lillebror Arvid
 
 
 
 

Kommentera här: