Två är motionerat!

Idag fick jag låna Arvid igen. Vi gjorde ett travpass i paddocken. Jag kommer ha träningsvärk dilux i morgon kan jag lova. Men han var duktig och var väldigt fin i slutet, avslappnad och utan att gå upp i spänning i övergångarna till trav. Det är roligt att sitta och hålla på med detta jobb tycker jag. Men han är väldigt annorlunda att rida från Vaka, men det är nyttigt att rida någon annan med då man blir rätt bekväm på sin egen häst, och där man kanske vet knepen för att förbättra saker men nu får man jobba lite för det och jag gillar´t! 
 
Vaka fick på sig ett träns idag för första gången på länge. Tänkte att jag skulle tömköra henne idag så får hon lite omväxling i promenaderna och hpn får ett "jobb". Tror hon tyckte om det och hon trampade på bra. Jag klippte öven sönder ett par damasker idag för att de skulle passa frambenen, allt är så längt. Så jag klippte av en kardborrs bredd eller vad jag ska säga och de passade bra då, men jag behöver dra åt dom mera då de gled en aning. Men blir nog bra. 
 
 
 
 
Avklippta. Dom blir ändå inte använda som dom var innan!
 
 
 
 
 
Vaka efter vår promenad!
 
 
 
Sedan fick med lilla Anya hem och hon var med mig i stallet då matte är och kör hö hela dagen, så hon fick följa med och få lite sällskap. Bessy är sådär nöjd till en början sen blir det lugnt. Men Anya fick ett bad det första hon fick då hon hittat en rutten harpalt att rulla sig i, hon luktade inte mumma kan jag lova! Men nu så! 
 
 
 
Anya låg ute och solade sig hela tiden medans vi var i stallet! 
 
 
Men nu ska jag ta och göra lite mat, jag börjar bli hungrig och det ena barnet med. Så man får väl ta och utfodra dom med. Trött är jag med. Jobbar nu 2 dagar 7-16 sen ledig Fredag-Söndag, ska bli himla skönt måste jag säga. Men nu som sagt ska jag kolla vad kylskåpet har att erbjuda. Vi hörs snart igen! 
 
Sandra & Vaka 
 
 
 
 
Fin men något omusklad rumpa! 

Kommentera här: