Snart har 2 dagar gått

I går morse var hjag till Vaka för att ge henne frukost, och det första hon gör när jag öppnat dörren till boxen är att smita! Jädra skrälle!! Men hon stannade i stallgången i alla fall så var lätt att fånga in igen! Sen blev det kvällsfodring igår och hon ser ganska nöjd ut ändå. Och jag kan ju säga att de samlar på sig väldigt mycket luft när de står och tuggar i sig gräs hela tiden. 1 dag inne och hon krymte nog nån storlek kring midjan, haha! 
 
Men tar boxvilan bra även denna gången tycker jag, inget kliande så det är väldigt skönt. Vilket också betyder att hon kan lufta sig utan täcke dessa dagarna och det är skönt faktiskt. Hon är nöjd och det är viktigt. 
 
Så idag blev det morgonfodring igen och en liten, liten promenad så hon fick röra på sig lite i alla fall. Sen så tog jag av bandaget idag och oj vilken skillnad på benet denna gången. Så jag tror att denna kuren troligen är den som gör nytta. Så nu håller jag tummar och tår att allt går väl och att det håller sig så här fint hela tiden. 
 
Men nu står hon inne med lite Back On Track bandage som jag tar av i kväll när jag fodrar. Jag jobbar till 21 ikväll sen åker jag och fodrar och ser hur hon har det då. Kollar så hon dricker och att hon är pigg. Jag hatar ju vattenkopp så jag har en stor hink med vatten i boxen, även om de finns kopp. Men det har hon faktikst inte ens rört nu under tiden hon vart inne, hon använder sig av hinken. Och det tycker jag är skönt så att jag kan se hur mycket hon får i sig, sen får hon även lite Mash, där hon får i sig vatten med och fibrer. 
 
Sen står jag lite i valet och kvalet hur jag ska släppa ut henne, idag får hon stå inne. Men så jobbar jag troligen till 16 i morgon då det kanske strular med personal annars skulle jag bara jobbat till 13.30. Men hon får nog gå ut där i morgon eftermiddag. 
 
Men nu ska jag ut och städa i garaget så ska Johan åka och slänga skräp. Men vi hörs snart igen! 
 
Sandra & Vaka 
 
 
Bästa Vaka i morse! 

Kommentera här: