Ombyte förnöjer!

Idag stod det skoning för Vaka på schemat. Men jag åkte till stallet lite tidigare idag för att hinna med en ridtur med. Men nej, inte på Vaka så klart utan det blev Arvid!! Han fick ut på en liten skogstur där vi red lite huller om buller på olika stigar. Arvid är verkligen helt olik Vaka på gånga sätt, men väldigt behaglig att rida och det känns som om jag ridit honom hur mycket som helst, fast detta var 3e gången totalt. Det känns tryckt på den ryggen på något vis, även om jag vet att han är en rädd liten hare i vissa situationer och där helt olik Vaka som inte räds något. 
 
 
Arvid och jag på tur! 
 
Men det var skönt att få rida igen och att komma ut i skogen! Känns som om det är evigheter sen jag red sist, jag saknat det verkligen! Men hoppas att snart lilla Vaka får komma igång snart igen med! 
 
Men Vaka fick i alla fall nya skor idag av bästa Ulrika. Så nu är hon redo för fler promenader! "Ändrade" lite på hennes fötter med. Tänkt mera på hur hon rör sig och flyttar fötterna nu när jag promenerat med henne så mycket, så ska bli spännand och se om det blir bättre nu och det tror jag att det kommer bli faktiskt. 
 
 
Charmerande vinkel! 
 
 
Men nu ska jag gå och sova och hoppas att det kommer lite åska då det är så himla kvalmigt och klibbigt väder. Men man vet aldrig hur det blir med den saken. Men vi hörs snart igen! 
 
Sandra & Vaka 

Kommentera här: