Inte alls som jag tänkt mig!

Nej, denna dagen tog en helt annan väg än vad jag planerat faktiskt. Men så är det ibland. Började med att jag fick åka och hämta Svea på dagis då hon kräkts. Hon mår dock oförskämt bra och jag vet inte riktigt vad det beror på. Men hoppas det ej är magsjuka i alla fall, men blir Vabb nu några dagar för att vara på den säkra sidan. Man vill ju inte smitta i onödan! 
 
Men hon fick då följa med till stallet och hon var nöjd med det. Och idag så provade jag Arvid. Jag har ridit honom 1 gång innan, men det var typ 2016 och då jag hade honom på en tur och Vaka var skadad. Men det är verkligen olika hästar. Arvid är stor och bastant, med stora och stadiga kliv. Han är stabil och ställbar, och mycket häst. 
 
Arvid efter passet!
 
 
Vaka är otroligt välriden och lätt i munnen, men hon kan även bli lite ormig och slingrig men samtidigt vara stel. Så det är en mindre häst men mer att hålla reda på på ett helt annat vis. Arvid hör man verkligen när han sätter ner fötterna, ordentligt och stabild. Att jämnföra Vaka och Arvid så är Vaka en shettlandsponny i sitt steg! Haha! 
 
Men det var härligt att få rida igen, det känns som om det var evigheter sedan jag satt i sadeln. Och ja det är ju några veckor sedan, men känns som en halv evighet. Man är så van att det är en del av vardagen att komma upp i sadeln och att man kan rida, men så blir allt annorlunda. Men snart är vi tillbaka igen! 
 
Nu ska jag vila ögonen några minuter sedan ta tag i köket och mat hade jag tänkt, men har ingen aning om vad vi ska äta men det brukar lösa sig. Men vi hörs snart igen och kanske får jag och Svea ta Vakas dusch i morgon då det ska bli ännu varmare då. 
 
Men ni får ha en fortsatt bra dag!
Sandra och Vaka 
 
 
 
Dagens promenad och preppad med Back On Track. Bandagen kommer från min gamla travhäst. Bandagen är nog inköpta runt 1997, så det är kvalité. Nog början kardborren bli dålig men det är ok. Detta var från början Boompens tävlings bandage som han åkte transport i och alltså bara användes till "fint" :) 
 

Kommentera här: