Återbesök!

Idag blev det lite hastigt ett återbesök. Jag ringde idag för att boka ett nytt besök, men inget verkade passa med mig och veterinären. Men så hade de en tid idag 13.30 så jag tog den, jag började jobba 16.00! Då är man glad att ha allt nära, så det gick väldigt bra. Och ha turen att hon är lättlastad med! 
 
Men det började med att springa på gången och sedan böjning lågt som sist. Denna gången blev det ingen smärtreaktion på själva böjningen vilket hon tydligt visade sist. Men fortfarande hälta i traven efter böjning. 
 
 
Påväg till transporten. Vaka tittar på de stora bruna hästarna som går i hagen.
 
Nytt ultraljud som visade att det egentligen inte hänt jätte mycket, vissa saker såg lite bättre ut med fortfarande mycket galla runt senskidan. Men hon tyckte ändå att hon såg bättre ut i det stora hela. Men hon blev behandlad igen med samma som sist, Kortison och Tuppkam. Så nu har vi fått en rehabplan på 8 veckor och sedan nytt återbesök. 
 
Några veckor med skritt för hand, sedan om 4 veckor får jag börja skritta uppsuttet och det ska sedan gradvis bli mera. Så vecka 8 får jag skritta 40 minuter och trava 10 minuter. Så jag vet vad min sommar komemr gå åt till i alla fall. Men jag hoppas att vi efter dessa 2 månader kan bli friskförklarade. Men mest av allt vill jag bara att hon ska bli frisk, oavsett hur lång tid det kommer ta. Vi har inget att passa och det får helt gå i hennes takt. Men ska bli skönt att ändå få börja rida henne lite och jag tror att Vaka kommer vara nöjd med det, så hon känner att hon får jobba lite. 
 
 
Här står hon i transporten och kollar på de stora bruna istället! Haha!
Bästa Vaka 
 
Men nu ska vi börja med 2 dagar på box innan hon får gå ut i hage igen till sin Arvid. Men hon tar dte väl och jag hoppas hon sover riktigt gott nu när hon får stå inne, det är inte ofta det händer!
 
Nu ska jag gå och sova, ska upp i morgonbitti och mata henne och mocka och kolla till henne. Men fått rapport om att hon sköter sig där inne i alla fall. Jag fick ju bara lasta ur och åka direkt till jobbet innan. 
 
Men vi hörs igen i morgon skulle jag tro. 
Godnatt
Sandra & Vaka 

Kommentera här: