Det blev en vila!

Ja, här har det inte hänt mycket vill jag säga. Jag har haft så fruktansvärt ont i min hand och fokuserat i första hand att den faktiskt skulle hålla för att jobba förra veckan och helgen. Men Vaka har i alla fall vilat en vecka. Inget jag hade planerat men så blir det ibland. Både min hand som strulat och att vi byter kök och jag har bara jobbat långa kvällar nästan. 
 
Men idag har jag vart ut på en skrittur med kärleken. Blåste nästan storm, kallt som bara den men vad gör det när man äntligen kan rida igen! Hon var så himla lugn och det kändes lite skönt. Lite det jag var ute efter nu när jag bestämde mig för att låta henne stå den här veckan. Hon har en tendens att när det börjar bli för mycket för henne så springer hon bara när man rider. Man når lixom inte fram, hon lyssnar inte och det ska bara gå fort. Men nu har vi hållt igång hela våren och sommaren och utvecklats massa så hon förtjänar detta med. 
 
Men som sagt storm, men rådsjur som hoppade i skogen bredvis oss brydde hon sig inte om mera än att hon verkade lite förvånad. Men när det hoppade fram en kaninrumpa på vägen, ja jesus. Då tog det stopp! En tvärnit, haha! Ibland undrar jag hur de fungerar de där små hästarna. 
 
Men nu ska vi i alla fall komma igång igen, och hoppas inte vädret sätter för många käppar i hjulet för det!! 
 
Men nu ska jag göra ett sista städryck innan det blir sängen! 
Godnatt
Sandra & Vaka 
 
 
 
 

Kommentera här: