Stranden och underbart väder!

Igår (Lördag) så hade jag en strandtur med två personer. Regnade när jag åkte mot stallet så jag satte på mig en underställströja och en tunn fleece och en sommarjacka... Men ja, blev ju rena sommarvärmen och stranden var full av folk. Och tro det eller ej, men folk badade!!! Folk är galna, verkligen galna. Haha! 
 
Vaka var pigg som tusan och njöt i fulla drag, bromsen var lite ur bruk men funkade helt ok för att vara nere på stranden. Men det blir verkligen en helt annan tölt när man får den energin framåt, det bara går av sig själv. Jag måste försöka hinna ner dit en gång till innan det är hästförbud där nere! Bara det att dom inte är städade och att det ligger en hel del tång och det är rätt "stökigt" där nere. Men kanske att de sätter på ett kol och städat upp där nere. I Långasand är det städat, men värre i Ugglarp fast campingen redan börjar bli full av gäster. 
 
Men nu är det nog sommar som sagt, hela Ugglarp var full av folk och brukar vakna med värmen. Rätt härligt att se hur allt vaknar till liv, och allt sker så snabbt bara solen kommer fram. Men tillbaka till ritten, den tar ju minst 3 timmar att rida, och det var håll igång så mycket det bara går. Tölt både i vattnet och på stranden, några vändor fram och tillbaka. Men nej då, Vaka var inte det minsta trött, hon hade lätt kunnat springa 3 timmar till. Ibland har hon för bra kondition för sitt egna bästa! Haha! Men nu ska vi lägga lite extra vikt på lite galopparbete tror jag. Så ska vi se om några veckor om hon ska få sig en till behandling med djupväg, för det gjorde verkligen skillnad på henne. 
Hoppat av för att länga stiglädren innan hemgång! 
Men nu i skrivandets skull så har jag städat och vart till stallet och skulle packa hö, men det var redan gjort. Så Svea fick rida lite, fast hon är lote feg och ville inte speciellt länge. SÅ jag släppte Vaka lös i paddocken, nja och inte var det mycket fart, men lite sprang hon i alla fall. Men såg en eningen stel ut efter igår, så skadade nog inte att hon fick röra på sig lite idag i alla fall. 
 
Sen påvägen hem så stod de 2 älgar på en åker lite längre bort, och jag hatar älgar. Jag är totalt livrädd för dom! Jag tycker dom är så läskiga. Jag har ju bott där vi hade björn nära, men dom var jag inte riktigt rädd för på samma vis fast de kanske var närmare... Jag ryser bara jag ser de där långbenta äckliga djuren! Haha! Jag vet egentligen inte varför jag är så rädd för dom? Nått man fått för sig antar jag. Vad är ni räddast för att möta i skogen? Eller vad reagerar era hästar mest på? Är kanske inte ens en djur? 
Snuskdjur! Isch! 
 
Men nu ska jag städa det sista och hänga en tvätt, sen ska jag sova. Jag ska faktiskt jobba i morgon kväll, JOBBA! Jesus, det var länge sen känns det som! Men nu är der dags igen! 
 
Så ni får sova gott! 
Sandra & Vaka!
1 emma:

skriven

vad härligt att kunna rida på stranden!

Svar: Det är helt underbart! Speciellt en bland dom första riktigt varma vårdagarna.
Sandra Mårtensson

Kommentera här: