Morgonstund!

I Fredags blev en tidig ridtur, åkte direkt till stallet då jag lämnat sonen på skolan. Det var kallt i morse, men solen tittade fram rätt tidigt så det var underbart att rida. Vaka var pigg men utan att bli springig, hon lyssnade bra. Dock var on ju en aningen lång, men jag försökte inte heller rida ihop henne utan vi var ute för att röra på oss och motionsrida. Och det var att hålla igång, blev mycket tölt och trav och även några galopper, dom är dock inte så jätte bra just nu men tycker att tölten kommer mer och mer! 
 
Så härligt att ut och rida och man nästan känner att man bara åker, fast man inte gör det. När man kan rida på de små signalerna fast det flyter ändå. Hon blev rätt trött där ett tag, fast hon är heller inte i full kondition så det är ju det vi jobbar med och trött ska dom bli. 
 
Jag kan ibland känna att folk har svårt för att se sina hästar trötta, att de är svettiga pch flåsiga? Hur ser ni på det? Jag kommer ju från travet och det är ju inget konstigt att hästarna blir trötta, de ska det ju bli. För nu har hästarna det lite för bra kan jag känna, alldeles för mycket mat och för lite träning. Och när man väl rider vågar man dom inte bli riktigt trötta av någon anledning. Jag vet folk som vart med mig ut och ridit och deras hästar har inte en suck att hänga med i vårt flås! Men så är jag van att träna travhästar och tycker det är fruktansvärt roligt att just träna! 
 
Som sagt hon var ju bara helt underbart min svarta prinsessa!! 
Ha en bra kväll
Sandra & Vaka    
 
 
 
En svettig men nöjd häst på väg ut till hagen igen! 
 

Kommentera här: