Helg!

Det har inte blivit mycket ridet denna vecka då regnet bara öst ner och motivationen verkligen trytit och jag har enbart jobbat kväll i veckan. Men så i Lördags så jobbade jag bara till 14, så hade ridkläderna med mig till jobbet så jag åkte direkt när jag slutat. Regande dock hela förmiddagen så det rann på förnstren. Men jag skulle rida hade jag bestämt mig för. Men jag hade turen att det faktiskt slutade regna, även om himlen var kolsvart och det blåste som bara den. 
 
Men vi tog ett pass i paddocken och ja, hon känns väldigt trevlig just nu måste jag säga. Mjuk och fin i kroppen och jag börjar komma igen i allt det känsliga. Jag har ju ridit henne känslig, men jag har nnog inte ridit tilräckligt noga för att faktiskt komma åt det själv sista tiden, men nu börjar jag hitta känslan igen. Massa övergångar, framdelsvänningar och därifrån upp i tölt för att ha henne på bakdelen upp i fattningen. Och jag tycker jag börjar komma rätt i ridningen. Nästa helg är det 2 dagars kurs igen och jag vill verkligen komma dit förberädd så jag kan visa både våra bra och dåliga sidor för att sedan få nya saker att jobba med. Jag längtar verkligen! 
 
Jag är hur som väldigt nöjd med dagens pass, där hon verkligen försökte. Pigg och framme för skänkeln utan att hon blir springig eller att energin bara går framåt. Men nu har vi börjat få lite kort tempo, men så ska hon ha styrkan för att orka komma upp fronten med och bära sig i det korta. Det kommer bli så himla bra måste jag säga! 
 
 
Ponnybus efter ett bra pass, hon väntar på mat och jag utnyttjar det för
att försöka få en bra bild! 
 
 
 
Så idag Söndag så åkte jag iväg ´på förmiddagen då det faktiskt var uppehåll och solen tittade fram. Hade egentligen kanske inte tiden till att rida då jag sov till 10 och skulle äta lunch hos svärföräldrarna 12.30. Men jag åt en macka och sedan åkte jag till stallet direkt och tog en snabb med effektiv ritt. 
 
Hon kändes lite seg till en början, men jag tror faktiskt hon hade träningsvärk från går. Men bara vi kommit igång så blev hon istället väldigt pigg och ville inte stanna!! Galoppen startade upp alla energidepåerna, sen var turbon ikopplad resten av ritten! Men jag gillar ju det och hon blir så mcyket lättare att faktiskt rida bra när hon har den där galna energin. Så vi red en del galopp, som var helt ok faktiskt, och en tölt som till och från var riktigt bra faktiskt! Så jag är väldigt nöjd även med dagens pass. Och det var ju trevligt att solen kom fram lite med. 
 
Men nu ska jag ta och sova. Jobbar till 21.00, sen hem och lägga in nya scheman för dagis/fritids och sedan hamnade jag i bloggen. I morgon är det jobbdags igen, sen ska jag ta mig en ridtur så vi hörs kanske redan i morgon! 
 
Ha det så gott!!
Sandra & Vaka 

Kommentera här: