Stenhårt!

Ja, det blev en ridtur idag med. Men det är absolut stenhårt i marken. Det är som att rida på betong. De håller även på att ta ner skogen runt de bästa ridvägarna, men som inte ligger långt från stallet. Så det ställde sig lite ivägen för min ridtur. Jag vill inte komma ivägen för ett träd. Så blev att rida runt några dammar vi har längst den vägen. Lite övergångar, få henne att lyssna och det var utan problem. Pigg och framåt men lyssnade ändå väldigt bra måste jag säga. 
 
Men eftersom det är så extremt hårt med så vill jag inte rida på för hårt, så blev en tur på 35 minuter ungefär men det fick räcka. Men lite trav, lite tölt och sen skritt på lite stigar upp och ner för att kolla av fötterna. Men det gick toppen! Hon lyssnade bra även idag och jag hoppas att det nu antingen kommer snö, eller att börjar tina igen så man får ridbara vägar. För ska resten av vintern vara så här så kommer det inte bli mycket till träning kan jag säga. 
 
Men som tur är så har vi ett ridhus med ridavstånd, visst det är en bit men bra uppvärmning och nervarvning. Dock kan man bara vara där på dagen då det inte finns lampor. Men det är väl dit man får bege sig för att kunna rida igenom och kunna rida ordentligt om underlaget nu kommer bli så här. Jag hoppas på en bättring snart. 
 
Ha en bra kväll!
Sandra & Vaka 
 
Vaka och Skessa passade på att ta sig en vila i solen!

Kommentera här: