Fy!

Ja, vart ska jag börja. Vi börjar med vädret, och fy! Det är dimmigt och driver regnt, smått smått så allt blir verkligen blött och man ser knappt nått. 3 plus och drivregn, jag hade hällre haft 3 minus och snö. Hur har ni det? Det blir ju öven minusgrader på natten vilket gör att man får isgator här med, och det är inte roligt. 
 
Men jag har vart inne mestadelan av denna dagen då jag jobbat fram till 14, sen blev en tur stallet och jag hade tänkt rida ut men det var så dimmigt så jag ville inte ge mig ut på vägarna faktiskt. Så det blev vårat första pass i paddocken på evigheter kändes det som och det gick himla bra faktiskt. Lösgörande och att hon skulle vara på yttertygel och vara med mig. Hon var väldigt mjuk och fin, lyssnade otroligt bra. Jobbade lång och låg varvat med att plocka upp henne korta stunder. 
 
Ju längre passet gick så hittade hon mer och mer balans och blev mer och mer självbärig och hittade en bra form, även om hon inte orkar speciellt länge i dagsläget så har jag en mycket bra punkt att börja med nu. Så med styrka så kommer hon ju bli toppen! Men jag ska nog faktiskt använda mig mest av att arbeta henne på töm i paddocken just nu under ett tag och bygga henne där, så bygger vi även styrka och kondition i skogen nu och jag hoppas att underlaget kommer vara med oss! 
 
Men nu ska jag hitta något att äta! Så hörs vi snart igen.
Ha en fortsatt bra helg! 
Sandra & Vaka 
 
 

Kommentera här: