Underbara häst!!

I Onsdags så blev det en lite längre tur för Vaka och mig. Underbart väder, sol och 6 grader ute, blåste lite men inte alls så det var störande eller så. Vaka kändes lite loj till en början, men sen blev hon piggare och det blev en lång galoppsträcka, där det blev lite mjölksyra så vi fick ta den lugnt ett tag till hon fått tillbaka gnistan igen. 
 
Då gick det allt att galoppera lite till och tölten var ändå helt ok. Men sista töltsträckan jag hade på den ridturen var bara helt underbart. Hon var pigg och framåt på rätt sätt, inte bara så att vröka sig fram utan hon tog i rätt. Och det var bara att "åka med", och det var helt underbart! Men nu ska vi träna på styrkan, det blir övergångar, övergångar och lite mera övergångar! Så lite konditionsträning på det och bara ha kul! Ju äldre hon blir desto bättre form ska hon bli i! 
 
Det är ju just att jag vet vilken bra häst hon är i grunden, hon har bra gångarter. Men skada och stått i flera år och att jag haft henne och kanske inte redat ut hennes taktmissar så kan det ju inte heller bli bättre. Men jag lär mig hela tiden och vi lär varandra och jag tycker det är just det här som är så kul. Att se och märka förändringar åt det bra hållet, om allt bara skulle flyta på hela tiden så skulle jag nog inte tycka att det var lika roligt! Jag vill ha lite att jobba med, och att man även under den resan lär sig så himla mycket. 
 
Idag Torsdag har hon haft en vilodag. Jag har jobbt en lång kväll och jag ska nu ta och hoppa ner i sängen. I morgon väntar ännu ett jobbpass och sedan ska jag åka till Vaka, sen tar jag faktiskt helg. Det ska bli så skönt, min kropp är så slut just nu. Alla väderförändringar som sker hela tiden, jobbet allt runtomkring gör att min kropp inte mår bra. Jag måste börja träna, jag måste börja ta tag i mig själv. Men jag hittar inte motivationen till det, vart gör man det? Men jag ska, och jag sa göra det nu! 
 
Men fört innan jag gör det ska jag sova, åka till stallet och sedan ska jag ta tag i det! 
Men nu får sova gott och ha en bra Fredag så hörs vi kanske redan i morgon!! 
 
Godnatt och sovgott
Sandra & Vaka 
 
Alla mina bilder hamnar fel, så får bli en redan använd! 
 
 

Kommentera här: