Ridglädje

I Söndags så blev det ett ridpass. Det var grått, dimmigt och regnet hängde i luften men det stoppade inte oss. Var rätt härligt ute ändå, var inte speciellt kallt men något rått ute. Vaka var pigg och fråmåt, smyg ökade en del och det är hon expert med. Hon lyssnade helt ok, men var ändå inte helt med mig. Men det var en bra ridtur där vi höll igång mycket, blev både skritt, trav, tölt och galopp. Jag är nöjd!!
 
Vaka efter en dimmig ridtur
 
 
I Måndags blev det ännu ett pass och idag bjöd hon på sån ridglädje. När man har rätt energi framåt och hon är med mig, lyssnar och är uppmärksam. Hon hade kanske inte den renaste tölten, men där hon flyter på i bra tempo, ok takt och jag har henne helt i sätet och väldigt lätt i handen så är det ju helt underbart. Jag satt och log och det var bara så roligt. Höll igång hela tiden där underlaget tillät. Blev en ganska kort tur och Vaka tyckte att det var alldeles för kort, hon börjar som sagt få tillbaka sin kondition och vi är på gång igen. Jag längtar varje dag tills jag får åka och rida igen. Det är underbar känsla!! 
 
Någon som vet hur man ändrar bilderna??? 
 
Så jag hoppas att jag får komma iväg och rida i morgon. Sen Torsdag så blir det tajt, sen hoppas jag på lite mera ridning i helgen och kanske en lektion i helgen, det hade jag verkligen behövt nu känner jag. Men jag får se hur det hela kommer bli. 
 
Men nu ska jag sova. Upp och jobba i morgon, sen förhoppningsvis stallet och ridning! 
Ni får ha en bra dag i morgon med sol och härligt väder hoppas jag!!
Sandra och Vaka 

Kommentera här: