Nya skor!

Idag fick Vaka nya skor. &-7 veckor sen hon skoddes men hade vuxit väldigt bra. Och hon växer väldigt bra i trakterna, hon vill gå i högklackat och jag har fått lärt mig under hela mitt liv att klackskorna ska av och hälarna ner och det verkar Vaka har missat. Men det är tur vi kan rätta till det! 
 
Men hon blev i alla fall fin om fötterna och sommarskorna på, så hon hade vinterskorna på en hel skoning! Haha! Men nu ska vi inte få mera vinter hoppas jag, och skulle vi få det så får hon väl vila då men ska väl ändå inte hända.
 
Men det blev en mycket kort ridtur i paddocken idag, då jag blev så sen och inte alls hann rida så som jag tänk mig. Men hon var duktig idag, kändes mycket mjukare och mera med mig. Travade en hel del idag och hon kändes fin även om jag tycker att hon tappat lite takt vilket jag tror beror på styrka i nuläget så jag är inte orolig. Övergångar i tölten och det kändes helt ok ändå måste jag säga. Hon var även bättre i höger varv idag än hon var sist, hon är alltid lite smidigare och mjukare i det varvet men det är även jag fast jag är högerhänt. 
 
Men som sagt vi tränar på och hoppas att det kommer en träning vi kan vara med på. Jag har jobbat nästan varenda gång det vart träning. Jag är väldigt sugen på att rida nu och träna, så jag hoppas! 
 
Men nu får ha en fortsatt bra kväll och en bra dag i morgon!
Sandra & Vaka  

Kommentera här: