Lite kan göra mycket!

Vaka har under en tid inte känns som hon brukar, hon har inte varit själv. Speciellt i ridingen där hon kännts lite loj och inte lika "på" som hon brukar. 
 
Så idag så kom jag att tänka på att brukar reagera när drar sadelgjorden, inte mycket men ni vet en rynka på näsan, en liten blick. Ja, något har det varit. Så jag har en bred avlastningsgjord, men idag så plockade jag fram min gamla "vanliga" sadelgjord. Inga rynkor, inga blickar. Hon kunde inte stå still när jag hoppade upp, hon var ivrig, hon skulle iväg. Sen var hon pigg som bara den. Blev en kort men intensiv runda, tölt och trav och en galopp, bara lite skritt. Men hon var på tårna ändå när vi var påväg hem, hon var då inte trött. Idag var hon samma gamla Vaka så som jag är van att ha henne och så som jag vill ha henne!
 
 
 
Vad tror ni, tror ni kan vara sadelgjorden? Tänker att den klämt på henne, eller att hon inte kunnat röra sig i den på ett bra sätt! Så nu ska jag allt prova den vanliga och se vad hon säger om det. Ibland ska man inte krångla till saker och ting tror jag. Allt som ska vara bra kanske inte är bra till alla, och man ska tänka och känna in sin häst. Men ja, jag blir inte ledsen om det är så att det är en annan sadelgjord hon vill ha, det får jag ta helt enkelt. Men nu ska jag hoppa ner i sängen. 
 
I morgon blir det inget stall för mig, jag jobbar 13-21. Men på Onsdag hörs vi igen. Då blir det ett ridpass och Ulrika kommer och skor. Så det blir bra!! Så vi hörs på Onsdag igen!
 
Ni får sova så gott och ha en bra Tisdag!
Sandra & Vaka 

Kommentera här: