isgata och regn!

Ja, nu har det verkligen blivit dåligt underlag, jesus! I går (Onsdag) så snöade det en massa på förmiddagen, eller blötsnö. Som om det kom ner bomullstussar från himlen. Detta gick sedan över till regn och det blev bara moddigt. 
 
Hade gärna fått se ut så här faktiskt. 
Men jag kom till stallet och då skulle 2 andra åka till ridhuset så jag åkte med ner. Men njä, ingen bra känsla alls. Hon var över allt, och var "ormig" i kroppen. Hon blev stark utan att vara framme för skänkeln hela tiden. Men hon var väldigt fin den sista tiden där inne, när hon slappnat av och inte var så spänd. Kom till riding och överlinjen och självbärig så blev hon väldigt fin i kort tempo väldigt korta stunder, men det är så vi kommer få jobba vidare! Men så det är kanske 2 år sedan jag var i ridhus med henne sist. Sen var det ju lite storhästar där inne med, fast det går väl inte att skylla på det. Men ja, det är bara att träna vidare och jag ska försöka ta mig till det andra ridhuset vi har tillgång till dit man kan rida. 
 
Men så idag så red jag ut en sväng, men då det regnade igår och regnat hela morgonen idag så var det ju bara isgata ute. Just i skogen där det var ganska orört så var det snö och ok underlag, men där det varit plogat eller nertrampat så var det så man kunde speglat sig i isen. Så det blev en hel del skritt idag, men fick in alla gångarter lite i alla fall. Men känslan idag var väl inte heller så bra. 
 
 
Dagens pass. Blev inte allt för jobbigt ;) 
 
Hon stannade i skogen och skulle inte alls gå fram, och varför vet jag inte. Men gick sedan fram och det blev inga problem sen. Men ja, det är svårt med underlaget. Jag vill ju kunna rida nu. Men så vi får väl hoppas att kommer att fortsätta töa och att man kan få plocka bort broddarna. Jag tycker inte att de är till någon fördel i ridningen alls. Så vi är väl reda för våren nu, och jag är väl inte ensam om att tycka det? Jag som kommer från mellansverige och van vid snö och vinter tycker ju att vintern här nere i södern är helt värdelöst. Men vi får göra det bästa av det helt enkelt inget annat att göra. Får se om det blir en liten tur i morgon med, min enda lediga dag sen jobb hela helgen. Så får se hur det blir. Jag vill väldigt gärna, men när man bara är ledig en dag så har man en hel del annat att göra med. 
 
Men nu ska jag gå och sova! 
Godnatt och sov så gott
Sandra & Vaka 

Kommentera här: