Sluta tänka och börja känna!

I Fredags blev det motion, och med det galoppintervaller. Hon var galen, helt galen! Med det så menar jag galet mycket energi, hon blev aldrig trött. Hon har kunnat hållt på i all evighet känns det som. Och jag kan ju ge en till utvärdering av S-Hacket med då jag hade det på denna dagen. Och om jag säger så här, det var inget bra val denna turen! Haha, jag hade noll koll vissa stunder, hon tog sig friheten och gasade bäst hon ville vissa streckor. Så full konstroll hade jag då inte i det, inte under en tur som denna i alla fall. 
 
 
Men jag tycker fortfarande att den funkar bra i paddocken då man får en fin konstakt där och så klart på lugnare turer i skogen, men med risk att ha en pigg häst så får det hänga kvar på kroken i stallet! Men det kan få hänga på vissa pass i paddocken och lättare uteritter. 
 
Men så idag så blev det ett pass i paddocken och jag tänkte på detta att sluta tänka så himla mycket. Jag har nog tänkt för mycket och gjort alldeles för mycket, och då även gjort obegripliga som Vaka inte kunnat tolka. Hon har ju sparkat mot skenkeln och inte känns som hon ska. Men idag har jag nog bara kommit på att de är mitt övertänkande och obegripliga ridning som gjort detta. 
 
För idag var hon som vanligt igen, när jag inte sitter med dubbla signaler utan gör det enkelt för oss båda, ja då funkar det! Lätt för att ta mina hjälper, lyssnar på det lilla. Ja, idag var det min vanliga Vaka. Så nu ska jag sluta tänka och sluta att göra det svårt när man kan göra det "lätt". Nu ska vi bara ha det kul, vintern är ju en sån där årstid när man aldrig vet hur träningen kommer se ut. Kommer vi få snö och super vägar att träna på eller kommer det bara bli stenhårt så det inte går att träna alls... Ja, det återstår att se helt enkelt! 
 
Men idag med så fick jag hjälp av en stallkompis att dela Vakas man. Jag är så kass på det och toffsarna blir bara större och större. Så Therese fick göra det och det blev super. Vaka har en liten fallen mankam, eller den tippar en aning åt höger och all hennes man ligger på höger sida och hon har rätt mycket man med. Och jag tror att detta ger henne lite svårigheter, hela Vaka liksom är ställd åt höger. Så kanske, kanske kan det hjälpa henne lite åt vänster. Jag hoppas, även små saker kan göra underverk! Varje gång jag haft någon ute och kollt kroppen på Vaka så har det mest vart att hon har korta muskler på hela högersidan och därmed får lite mer problem i höger. Så nu håller vi en tumm! 
 
Men nu ska jag slänga mig i soffan. Ser ni massa stavfel eller konstiga ord/stavningar så beror det på att jag inte kan skriva med tummen då jag har handen i skena. 
 
Ni får ha en bra kväll och en bra start på en ny vecka!!
Sandra och Vaka 

Kommentera här: