Sitt vanliga jag

Idag var det glädjande besked när jag var ut på vår ridtur, hon kändes som vanligt! Pigg och framåt, mjukare och bättre i kroppen. Men just piggheten och att hon känns fräch är så himla roligt. Vi fick med oss Louisa och Julia på turen idag och var roligt med sällskap, inte ofta det händer faktiskt. 
 
Men som sagt Vaka var pigg och outtröttlig som hon är i vanliga fall, hon ville bara springa. Men stundtals tycker jag faktiskt även att hon gick helt ok, men helt ok tölt. Och sist jag red så var hon ju så passig och styv att det knappt gick att tölta men där har vi ju även svaret till varför det var så. 
 
Så nu ska vi träna vidare och känna att det kommer bli bra igen. Haft fullt upp hela dagen. Först matat hästarna i morse och red då efter det. Sen direkt efter det så mötte jag upp två av mina kollegor och vi gick på en 1,5 tim promenad vilket var underbart i lagom väder. 
 
Men nu är jag så himla trött och vi ska upp i morgon igen då Albin har sin sista simskola. Så blir en tur till badhuset och kanske att jag hämtar ut mina glasögon med då dom är klara men inte haft tillfälle att hämta ut dom än. Men ser verkligen fram emot att hämta dom och jag hoppas att jag blir bättre på att använda dom med, för det är skönt med glasögon de dagar jag inte är i stallet i alla fall, eller de dagrna jag inte rider i varje fall för jag tycker de blir ivägen och att de trycker mot tinningarna med hjälm och annat. 
 
Men nu ska jag hoppa ner i sängen och hoppas på en god natts sömn. 
Så hörs vi igen på Söndag eventuellt då det är planerat att rida nästa gång!
Godnatt
 
Sandra & Vaka 
 
 

Kommentera här: