Nej, nu blir det vila.

Ja, idag blev det som sagt en tur igen och ingen känsla idag heller. Fick vända om för en älg. Älgar är min största skräck, jag är totalt livrädd. Sen kom ju då Vaka på att hon inte ville fortsätta gå på en annan väg, så jag fick hoppa av för att ta oss vidare... Gångerter så där, hon är lång som en Ålandsfärja och springer mest. 
 
Så nu ställs hon av på aktiv vila, det vill säga skritt på långa tyglar. Bara ut och röra på sig utan det minsta krav eller annat. Det är något som gör att det känns så här och jag vet inte vad. Men jag tänker mig skritt nu veckorna till jul, sen blir hon het stående veckan över jul så sätts hon igång med kanske 1 vecka skritt efter nyår, så hopps jag att allt känns bättre sen. 
 
Men måste nog ändå säga att hon känns aningen bättre redan med ett litet täcke på ryggen. Så nu får hon ha det på prov under en längre tid så får vi se sen hur det blir, om det blir bättre på lång sikt. 
 
Men nu så är siktet inställt på skritt, skritt och skritt. Det är ju skittråkigt, men vad gör man inte. Jag vill inte ställa av henne helt för länge heller då hon har spatten och det kan bli stelt och tråkigt! 
 
Så det kommer väl lite skritt uppdateringar här! Spännande!
Ha en bra kväll! 
Sandra och Vaka 
 
Dagens Vaka efter dagens inte så bra ridtur. 

Kommentera här: