Första snön, eller det ramla ner vitt!

Blev en lite längre runda idag då vår ridväg som gpr genom en kohage har öppnats upp så det är lättare att ta sig runt en medel lång runda på blandade underlag. Men Vaka var pigg trampade på bra, men kändes ändå lugn i huvudet och det är ju det jag är ute efter med den här aktiva vilan. Att få hennes huvud att komma ner i varv. Att jag faktiskt kan korta tyglarna utan att hon direkt bara ökar och ska springa iväg som hon gjorde innan. 
 
Men vi kom ut i god tid idag så vi hann vara ute i dagskjuset vilket var himla skönt. Mitt under rundan började det snöa, eller det ramlade ner vitt. Och ibland kändes det och lät det mera som om det ramlade ner is från himlen. Stenhård så det lixom knastrade på marken, men var mysigt i alla fall tycker jag. 
 
Men jag gillar att "vilan" så hör långt har gett effekt och sugen på att komma igång. Men nu har vi 1 vecka kvar med skritt, sen en vecka hel vila, sen kanske 1 vecka skritt igen i väntan på nya skor. Då hovis är tillbaka från julledigt den 3e. 
 
Får se hur Vaka tar nyår i år med. Förra året så smälte grannanrna till stallet rätt över deras hage så stona var helt galna och livrädda och det satt i väldigt länge i Vaka, hon var stirrig och rädd av sig vilket hon annars aldrig är. Men jag hoppas att grannarna lärt sig något av det där och att de skärper till sig för att skona våra stackars hästar! 
 
Men nu ska jag sova i alla fall. I morgon är mitt första pass efter sjukskrivningen, har vart hemma i 4 veckor nu. Men går på en mjukstart med några dagars jobb denna veckan sen semester till den 9e!! Ska bli skönt faktiskt! 
 
Men ni får sova så gott! 
Sandra Och Vaka 
 
Vaka efter dagens runda i skogen! 

Kommentera här: