Börjar reda längta!

Jag har skrittat en vecka och jag börjar redan längta efter att få sätta igång henne igen. Att få upp längtan att rida och träna igen. Vaka är pigg med ändå lugn i sinnet känns det som. Tycker hon rör sig bra och känns mjuk och fin i kroppen. Hon har även täcket på sig och jag tycker mig känna att hon faktiskt känns bättre. Hon känns inte så styv och struttig som hon annars brukar göra om vintrarna. 
 
Men vi skrittar i alla fall på och det ä'r väl kanske inte bästa tiden och sitta och skritta på kanske, fötterna blir lite frusna, men det är bara att bita ihop. Och så kallt har vi inte egentligen men luften här nere är så rå och fuktig så det biter sig in på skinnet oavsett hur mycket kläder man har på sig. 
 
Men idag blev det en eftermiddags tur, så blev på med reflexer och pannlampa, vår första tur för året med pannlampa faktiskt. Jag har ju vart sjukskriven och kunnat rida på dagtid och det hinner jag annars med då jag jobbar då jag har så olika tider. 
 
Från dagens tur
 
Men Vaka var super pigg men lyssnande bra, hon tyckte det var läskigt i början när vi var i skogen och det blev skuggor men vänjde sig fort och brydde sig inte sen. Men sen har vi så fruktansvärt mycket djur som springer och jag vet ju nu att vi har extremt mycket älgar på språng i området, och jag har en fruktansvärd älg skräck! Haha! Så den vill jag inte möta i mörkret. Idag såg vi dock bara kaniner och rådsjur och det gör mig inget, de är ju bara söta i alla fall! 
 
Och Vaka från Tisdagens ridtur
 
Nä, men nu ska jag ta och sova. Trött som ett as, men antagligen kommer jag inte kunna somna när jag väl landat i sängen som vanligt. Men får väl göra ett försök. 
 
Vi hörs snart igen! 
Sandra och Vaka 
1 Bettinas islandshäst:

skriven

Min vildsvinsskräck är större. I år har jag faktiskt inte ridit ut alls i kvällsmörkret. Jag har blivit fegare. Hm. Måste locka med en kompis så jag kommer igång igen med uteritter även kvällstid.

Svar: Vi har vildsvin med, men har aldrig stött på dom. Men när jag bodde i Nyköping så hade vi gott om dom med, rasslade till rätt ofta runt omkring en. Jag tycker det är härligt att få komma ut i mörkret, bara man har en bra lampa! Men tycker absolut att du ska dra med sig sällskap och njuta i mörkret och tystnaden! :)
Sandra Mårtensson

Kommentera här: