Trött och klirr i skorna.

I Söndags så blev det ett kvällspass då jag var tvugen att vänta på att min sambo skulle komma hem då mina barn inte alls var sugna på att följa med till stallet då det regnat hela dagen. Men blev ett pass i paddocken då det började mörkna och att det just regnade rätt bra när jag red. Passet idag blev koncentrerat på att hålla henne mjuk och att i töltfattningar att hon inte skjuter ut sin inner bog och därmed även ökar farten och gör det lätt för sig! 
 
Men efter lote jobb att faktiskt peta bogen på plats och att kontraställa och lossa bogarna, korsa frambenen så gick det riktigt bra. Helt klar massor kvar att jobba på, men mycket bättre detta pass än det vi hade innan och det är ju välkommet. Sedan fick jag en SUPER trav, jag kunde till och med rida lätt. En bra och taktfast lugn trav, att rida lätt har inte funnits på kartan. Så skönt när man känner att det går från klarhet till klarhet. Man känner sig sugen på att fortsätta träna och komma ännu mera framåt om det nu är möjligt. 
 
En blöt Vaka efter ett regnit pass
 
 Och skitiga skydd tillhör numer det vanliga! 
 
Sen har hon fått några lugna pass med mycket sktitt och bara lite tölt/trav. Hennes fötter har växt galet mycket nu under de senaste veckorna när regnet kom. Tre veckor sedan vi skodde men skorna klirrar och hon har växt över skorna, så i morgon ska hon få nya skor. Så blir en dejt med bästa Ulrika efter jobbet så att bästa hästen kan börja tränas igen. Men hon är även lite "trött", hon tar det gärna lugnt känner jag. Som idag hade jag ont om tid men skulle ta en kort runda i alla fall, och när vi kom till en grusväg där vi annars brukar tölta eller galoppera så ökade hon lite, men sedan skrittade hon nöjt på utan att försöka dra iväg. Hon är pigg med huvudet känns lugnare på henne på nå vis. Så jag inbillar mig att det är hennes kraftiga brunstade den senaste tiden plus att hon sätter päls som en dåre just nu. Så vi ger det lite tid och ser hur det ser ut. Men snart är det nog en klippning på schemat, då hon har nån månad kvar i eksemtäcket med och vi har det fortfarande rätt varmt ute. 
 
Sedan fick vi en jätte glad nyhet idag. Vår stallkatt Teddy har sedan en tid varit försvunnen och vi har alla trott att han faktsikt gått iväg för sin sista vila då han blivit väldigt gammal på det sista. Men så idag såg jag en efterlysning på Facebook i en lokal grupp om någon visste vems katt det var som bosatt sig i hennes lada. Och det var ju  vår Teddy, så han var hemma bara 1 timma senare, men vår andre katt var inte snäll mot honom så antagligen är han ju gammal och dålig. Så han kommer nu få bli innekatt och ta pension från stallivet! Så han kommer nog bli nöjdare än nöjdare över det beslutet, och jag är glad att han är där han ska vara och man vet att han ändå kommer få det bra sista tiden i livet!! Älskar katter verkligen! 
 
Teddy och Frans som innan vart mycket bra vänner och alltid sovit tillsammans! 
 
Men nu ska jag gå och sova efter ett kvällpass på jobbet så ska jag upp och jobba i morgon igen. 
Så ni får ha det så gott! 
Sandra & Vaka 

Kommentera här: